Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.05.2012 22:32 - Честит 24 май!
Автор: iren5 Категория: Други   
Прочетен: 5762 Коментари: 9 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
  image
„За нас, българите, датата 24 май е един от най-светлите ни празници - Ден на славянската писменост, на българската просвета и култура. Всъщност, тези букви, с които ние пишем и четем от най-ранна възраст, ни носят празник всеки ден. Те ни отварят очите за огромното човешко познание, чрез тях творим, чрез тях създаваме своето културно наследство и за поколенията след нас...” – Лина Иванова   Честит ден на Славянската писменост и на българската просвета и култура от мен!  Честит празник  на българските учители!  Честит празник и на учениците и техните родители!  Честит празник!  Празникът е ден да се поздравим! Празникът  е ден, в който  да се повеселим! Но празникът е и  ден в който да си направим равносметка, нали? За това от този стих, може би ще ни загорчи... А преценката оставям на вас, Има ли общо той със действителността у нас...   image   ПОСЛЕДЕН УРОК   Контейнерите за боклук до блока.  Тук всяка сутрин идваше жена,  във вехти дрехи, слаба, невисока,  с количка, а през зимата с шейна.    Преглеждаше в сместа добре нещата,  отделяше полезните на вид.  Изглеждаше ми странно тя позната,  в походка, маниер, гърбът - превит.    Бях все зает, началник - в общината,  до службата ме караха с кола.  И само сутрин, точно до вратата  я виждах - беше с очила.    Веднъж обаче тя ме заговори.  Попита ме с усмивка за часа.  Невероятно близка ми се стори.  И я познах - познах я по гласа.    Бе моята учителка любима  в последния гимназиален клас.  Заместваше почти една година.  Бях влюбен в нея. Слушах я в захлас.    Цял ден на работа за нея мислих -  УЧИТЕЛКАТА, станала клошар.  В бюрото нещо търсех, нещо чистех-  бях станал ученикът - Божидар.    Не бе познала в мене ученика.  Самият аз бях доста променен -  солиден, тежък, лика и прилика  с мастит, авторитетен бизнесмен.   image

  На заранта я чаках много рано.  Прекрасно утро. Неработен ден.  В боклука ми на дъното прибрано  лежи кашонче, дар голям от мен.    Усетих зад гърба си, че пристига.  Изсипах кофата с боклук завчас.  И без дори главата да повдигна,  прибрах се бързо на бегом у нас.    В кашончето бях сложил 300 евро,  кафе, парфюм, кутия с шоколад.  Вълнувах се и бе ми малко нервно,  но в себе си се чувствах много млад.    Закусих и полегнах на дивана.  На входната врата се позвъни.  Излязох да отворя - никой няма.  Пред прага - плик, кашончето - встрани.    "Не те ли учих, драги Божидаре,  че всяка работа краси Човек.  Дори и бедността от Бога дар е,  дори и в двадесет и първи век.      Нима в очите ти съм просякиня?  Срамуваш се да поговориш с мен.  Обратно връщам твойта милостиня  и знай - ще легна гладна този ден.    Не прося милост, бедността не крия.  Клошар съм, няма как, не върша грях."  Това прочетох, щях да се убия.  Учителката вече не видях.  image
Автор Неизвестен




Гласувай:
4



1. анонимен - иванова
22.05.2012 23:04
Честит 24-ти май.Най-светлият и най-хубав празник.Празникът на буквите.Страхотни стихове.Просълзиха ме.Благодария.
цитирай
2. анонимен - иванова
22.05.2012 23:19
P.S. Простете-Благодаря.Мишката ми направи проблем.
цитирай
3. didoignatov - След като спра да плача,
23.05.2012 09:40
може и да напиша смислен коментар :(
цитирай
4. mariniki - !....
23.05.2012 10:02
със сълзи в очите...
цитирай
5. iren5 - Честит 24-ти май. Най-светлият и ...
23.05.2012 11:36
анонимен написа:
Честит 24-ти май.Най-светлият и най-хубав празник.Празникът на буквите.Страхотни стихове.Просълзиха ме.Благодария.

Дааа, дано повече хора го прочетат и се замислят. Той е доста популярен последно време в нета.
цитирай
6. iren5 - Очаквам го, Дидо.
23.05.2012 11:36
didoignatov написа:
може и да напиша смислен коментар :(

цитирай
7. iren5 - Благодаря!
23.05.2012 11:38
mariniki написа:
със сълзи в очите...

Стихчето е доста разпостранено в Нета. не е мое откритие, но ми се иска да стигне до възможно най-много хора. Ще бъда благодарна, на всеки, който поздрави приятелите си за 24 май с клипчето, което съм направила за този стих.
цитирай
8. mt46 - Поздрав, Ирен!
23.05.2012 16:48
Хубав клип си направила по това силно и драматично стихотворение!...
Честит и светъл да е утрешният празник!
цитирай
9. iren5 - Благодаря!
23.05.2012 22:07
mt46 написа:
Хубав клип си направила по това силно и драматично стихотворение!...
Честит и светъл да е утрешният празник!

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: iren5
Категория: Изкуство
Прочетен: 388324
Постинги: 137
Коментари: 460
Гласове: 1194
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930